Přírodní kosmetika válcuje v prodeji konvenční luxusní značky
Certifikovaná bio kosmetika Annemarie BÖRLIND loni v prodeji předběhla i luxusní značky konvenční kosmetiky jako Chanel, Sisley či La Mer.
Celosvětový trend zdravého přístupu k planetě ak sobě samým se odráží i v kosmetickém průmyslu. Bojujeme za omezení odpadu, záleží nám na tom, odkud pocházejí potraviny, které jíme, oblečení, které si oblékáme, a už i na tom, co si každý den nanášíme na obličej. Potvrzují to i loňské výsledky prodeje kosmetiky v Německu.
Prodej certifikované přírodní kosmetiky totiž za uplynulý rok rapidně narostl. V první polovině roku 2018 narostl prodej přírodní kosmetiky v Německu o 4,7%, přičemž prodej konvenčních kosmetiky jen o 0,30% oproti ostatnímu roku. Přírodní kosmetika v tomto období tvořila 10% z celkového podílu na německém trhu.
Mezi značek přírodní kosmetiky, z nichž mnohé koupili velké kosmetické koncerny (například gigant L'Oreal koupil přírodní kosmetiku Logona), přitom v prodeji výrazně vyčnívala certifikovaná bio kosmetika Annemarie BÖRLIND .
Jako jediná přírodní kosmetika se zařadila do TOP 10 světových značek v luxusních německých parfumeriích av prodeji dokonce předběhla luxusní značky jako Chanel, Sisley či La Mer, když obsadila 10. příčku. Dokonce se stala nejprodávanější přírodní kosmetikou v Německu vůbec, druhé místo patřilo značce Dr. Hauschka.
Pro zajímavost, nejprodávanější kosmetickou značkou v německých luxusních parfumeriích bylo loni Shiseido, následoval Clarins, Clinique, Lancome, Biotherm, Estee Lauder Marken, Sensai a La Praire.
Annemarie BÖRLIND však byla jasným vítězem v meziročním procentuálním nárůstu prodeje v daném segmentu, přičemž poslední dva roky její prodej každým rokem výrazně narůstá (z 1,6% v roce 2012 na 3,4% v roce 2018).
V prestižní německé síti parfumerií Wir-Fur-Sie značka Annemarie BÖRLIND do konce suverénně obsadila v segmentu pleťové péči první příčku a vytlačila v prodeji na níže příčky značkyako Clarins, Shiseido či Lancome. Její přírodní dekorativní kosmetika s čistě rostlinným složením se umístila na 10. příčce.
Přírodní kosmetika se těší stále větší popularitě i na Slovensku a v sousedních Čechách. Svědčí o tom i výsledky prodeje značky Annemarie BÖRLIND za ostatní roky. "Její prodej na našem trhu meziročně roste přibližně o 20%. Mezi prodejních kanálů stále více vystupují do popředí bio prodejny nebo specializované pracoviště - například různé estetické kliniky, které poskytují svým zákaznicím profesionální pleťovou péči skosmetikou Annemarie BÖRLIND a rovněž možnost zakoupit si produkty pro domácí použití. Tato kombinace se ukazuje jako velmi efektní," uvádí Henrieta Martinková, distributorky značky Annemarie BÖRLIND pro Slovensko a Českou republiku. "Annemarie BÖRLIND je přírodní kosmetika, která skutečně funguje. Její zakladatelka Annemarie Lindner již před 60. lety tvrdila, že vše, co pokožka potřebuje, lze nalézt v přírodě. Jen čeká na nás, dokud to objevíme. Společnost Annemarie BÖRLIND navíc svou firemní politikou podporuje udržitelný rozvoj, ochranu planety a aktivně participuje na různých celosvětových sociálně-ekologických projektech. Možná právě proto si každým rokem odkrajují stále větší cílovou skupinu zákazníků zvučných světových značek, kteří dosud o přírodní kosmetice neuvažovali," říká Henrieta Martinková.
Dodává, že Annemarie BÖRLIND prolomila ledy, kdy začala zákazníkům nabízet vysokou kvalitu výrobků s čistým, rostlinným složením, funkčností ve spojení s designovými, ale zároveň recyklovatelnými nebo rozložitelnými obaly.
"Přidanou hodnotou této značky se 60-letou tradicí, na kterou začíná přihlížet stále více zákazníků, je postoj společnosti BÖRLIND Gmbh k naší planetě, ochranně přírody a podpoře znevýhodněných, který implementuje do každého procesu své výroby - od sběru surovin, transport, samotnou výrobu až po konečného zákazníka. I to je možná důvod stále růstcího úspěchu značky," říká H. Martinková.
O značce Annemarie BÖRLIND
Německá kosmetika Annemarie BÖRLIND používá výhradně rostlinné suroviny získané z kontrolovaného zemědělství nebo volného sběru a termální vodu z vlastního pramene Waltera Lindnera vyvěrajícího v Černém lese. Od svého vzniku v roce 1959 odmítá testování na zvířatech, neobsahuje žádné ropné deriváty, silikony, živočišné výtažky, minerální oleje a další tělu nepřirozené látky. Potrpí si i na to, aby její zákazníci znali typ a původ přírodních surovin v jejich produktech, a aby věděli, jakým způsobem se vyrábějí.
Její zakladatelka Annemarie Lindner se považuje za průkopnici přírodní kosmetiky a je autorkou známého výroku:
"Nedám si na obličej nic, co bych nedokázala i sníst."
"Není totiž důležité jen to, že kosmetika obsahuje rostlinné složky, ale i to, odkud tyto suroviny pocházejí a jakým způsobem byly získány a zpracovány, a zda při jejich pěstování nebyly používány herbicidy, pesticidy nebo jiné toxické látky," vysvětluje Henrieta Martinková.