Člen týmu Naureus - Denisa Otrubová
Rok a půl je dlouhá doba, jak vnímáš po té době práci v Naureuse?
Rok a půl je sice dlouhá doba, ale mně to uteklo jako voda a sama tomu nevěřím, že je to už opravdu tak dlouho. V Naureuse jsem začala pracovat v prosinci, což je pro všechny internetové obchody nejtěžší čas a přesně do toho jsem přišla já. Takže jsem se musela zaučit velmi rychle a nebyl čas na dlouhé "oťukávání". Práce se mi však rychle zalíbila a ne jen ona, ale také velmi dobrý kolektiv v ní. Myslím, že málokdo může říci, že do zaměstnání chodí opravdu rád a nechodí tam se strachem. A to mě utvrdilo v tom, že v této práci zůstanu. Jsme tam spíše kamarádi než jen kolegové, kteří si nemají co říct.
Jistě jsou problémy, které tzv. pijí krev :). Jsou nějaké, bez kterých by tvá práce byla výrazně jednodušší?
Já za hlavní problém považuji reklamace. My se snažíme opravdu každou zásilku zabalit co nejlépe, bohužel přepravní společnosti to berou jako kus / balík, který jen potřebují doručit. Proto i když se snažíme zásilky co nejlépe vyztužit, stane se, že balík přijde zákazníkovi poškozen. Mrzí mě, i když si zákazníci myslí, že v balících dostávají nějaký "odpad". My na vyplnění balíčku a tím i zachránění produktů používáme většinou výplň, kterou dostaneme od dodavatelů.
Je známo, že pokud se mění ve firmě procesy, není to bráno ze strany personálu pozitivně. Jak se ti daří vypořádat se s těmito změnami?
Já jsem v tomto velmi tvrdohlavá, a to by nejlépe mohl potvrdit náš šéf: D. Každou změnu však konzultuje s námi zaměstnanci a snažíme se vybrat co nejlepší variantu, která bude vyhovovat oběma stranám. Proto i když na začátku se změnami bojujeme, později musíme uznat, že ty změny jsou potřebné a hlavně urychlují pracovní proces. Tím i nám pomáhají šetřit čas, který můžeme využít efektivněji.
Jaké jsou pozitivní nebo negativní aspekty práce v expedici pro středně velký e-shop?
Pozitivum vidím hlavně v tom, že si jedna druhé můžeme pomoci. Každá z nás ví, že se může na svou kolegyni spolehnout. Není to pásová výroba, na níž si nestíhají zaměstnanci prohodit mezi sebou ani slovo. My si vedle práce dokážeme i popovídat nebo si pomoci s vybavením a zabalením objednávek.
Negativum vidím v tom, že sice jsme jen středně velký e-shop, ale máme skladem velmi velký počet kusů zboží. Přestože ho pravidelně kontrolujeme, stane se, že nám při tom počtu nějaký kus "ujde" a dostane se k zákazníkovi. Za tuto chybu odpovídá expedice, kde se snažíme udělat maximum pro zákazníka, ale nestíháme vždy zkontrolovat všechny produkty. Za další negativum pokládám také vysokou váhu některých balíků.
Nakonec pro případné zájemců o práci, troška z pozadí firmy. Co by si vyzvedla jako pozitivum práce v Naureuse?
Jednoznačně, jak si říkáme my v expedici - Nejlepší tým - čili náš kolektiv. Ale samozřejmě i dostupnost k různým produktům a informacím o nich. Můžeme tím pomoci sami sobě, ale i rodině a známým. Ne každý věří na produkty tohoto odvětví, ale sama na sobě jsem si to potvrdila už vícekrát, když pomohli mně i mým blízkým.
Děkujeme Dence za rozhovor a přejeme jí hodně soukromých a samozřejmě i pracovních úspěchů :)